You are here
تحول یعنی فرآیند ذوب شدن اندیشه ها و باورها و رفتارهای سنتی و تثبیت ارزش های نوین و استقرار نظام های جدید. |
|
دکتر یونس شعاعیرییس گروه تحول اداری و بهره وری |
|
شرح وظایف ۱. برنامهريزي و ارائه طريق براي بهبود روشهاي انجام كار و تحولاداري و بهرهوري؛ ۲. تهیه و تنظیم طرحها و برنامههای موردنیاز و تشخیص اولویت آنها؛ ۳. برنامهریزی، تنظیم فعالیتهای دانشگاه منطبق با اهداف بلندمدت و مبتنی بر سند چشمانداز پنجساله؛ ۴. برنامهریزی و نظارت بر طراحی، بهینهسازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و موردنیاز جهت اجرای برنامههای توسعه دانشگاه؛ ۵. تهیه و تدوین برنامههای توسعه کمی و کیفی واحدها در راستای اهداف برنامهریزیشده دانشگاه؛ ۶. اولویتبندی طرحها و برنامههای موردنیاز بخشهای مختلف واحد و اخذ مجوزهای لازم جهت اجرای آن؛ ۷. انجام اقدامات لازم برای ایجاد فرهنگ ارزشیابی کارکنان و بررسیهای لازم در زمینه معیارها، شاخصها و روشهای ارزشیابی کارکنان و همچنین برنامهریزی و نظارت بر آزمونهای تخصصی استخدامی با همکاری مدیریت امور اداری، تجزیهوتحلیل آن و ارائه گزارشهای لازم؛ ۸. انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئیننامههای داخلی دانشگاه باهدف سادهسازی و هماهنگ ساختن آنها؛ ۹. بررسی و برنامهریزی در خصوص تکریم اربابرجوع و مراجعین دانشگاه و نظرسنجی در خصوص نحوه ارائه خدمات؛ ۱۰. جوابگویی و رسیدگی به مشکلاتی که اربابرجوع با واحدهای مختلف دانشگاه پیدا میکند و ارسال گزارشهای لازم در زمینه نارساییهای مشاهدهشده به معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه جهت انعکاس به رئیس دانشگاه؛ ۱۱. بررسی و تصمیمگیری در خصوص اجرای سیاستهای کلان تحول اداری در دانشگاه و ارائه راهکارهای تحقق آن؛ ۱۲. بررسی و ارزیابی مستمر بهرهوری و کارایی جهت استقرار چرخه مدیریت بهرهوری در دانشگاه؛ ۱۳. برنامهریزی در خصوص ایجاد، توسعه و ترویج فرهنگ بهرهوری و تهیه گزارش از چگونگی وضعیت اجرای آن؛ ۱۴. مهندسی مجدد مأموریتها و وظایف بهمنظور منطقی نمودن اندازه و تعیین حدود وظایف اجرایی واحدها برای تحقق اهداف دانشگاه از طریق اعمال سیاست واگذاری تصدیهای اقتصادی، اجتماعی، خدماتی به بخش غیردولتی و همچنین بررسی و یافتن راهکارهای مناسب برای انجام وظایف، خدمات مأموریتها؛ ۱۵. پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهرهوری و تحول اداری دانشگاه؛ ۱۶. کنترل و ارزیابی بهرهوری در دانشگاه و ارائه گزارشهای موردنظر؛ ۱۷. انجام مطالعات، تنظیم طرحها و تهیه برنامه مناسب در خصوص حسن مدیریت و امور مدیران دانشگاه درزمینه های انتخاب، انتصاب، ارتقاء، توسعه، آموزش جبران خدمت، پاداشها، ارزیابی و تداوم خدمت آنان؛ ۱۸. ارزشیابی کلی دانشگاه و ارائه گزارش به دستگاههای اجرایی ارشد استان مانند استانداری؛ ۱۹. برنامه ریزی و برگزاری کلاسهای آموزشی بدو خدمت، ضمن خدمت و دورههای عمومی و تخصصی برای اعضای غیر هیئتعلمی در داخل دانشگاه و هماهنگی جهت حضور اعضای غیر هیئتعلمی در دورههای خارج از دانشگاه.
|